Obchodní podmínky
Ivo Kužela, Polní 1454, Strážnice 696 62, CZ je Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku
identifikační číslo: 675 11 058
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Ivo Kužela, se sídlem Polní 1454, Strážnice 696 62, identifikační číslo: 67811058, “Zapsán v registru živnostenského úřadu magistrátu města Strážnice pod č.j.: ST/1999/0025/F/L“ (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese ………..a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.6. Obchodní podmínky tohoto e-shopu vycházejí z občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.)
1.7. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ
1.8. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.9. Provozovatelem Internetového obchodu je Prodávající – Ivo Kužela Polní 1454, Strážnice 696 62, IČO: 67511058, DIČ: CZ7807064309 , bankovní spojení: Komerční banka, č. ú. 86-2495690267, kontaktní místo / korespondenční adresa: Veselská 34, Strážnice 696 62, tel.: 776036549 (hovorné je účtováno dle ceníku příslušného operátora), e-mail: info@mansego.cz, z výše uvedeného vyplývá, že komunikace je možná prostřednictvím telefonního hovoru, emailu – elektronické komunikace, popř. poštou.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a je povinen chránit tyto informace a učinit veškerá opatření, aby tyto informace nebyly přístupné jiným osobám.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
2.7. Pokud se Kupující zaregistrujete, bude nezbytné, aby poskytl své osobní údaje. Z toho důvodu požadujeme souhlas se zpracováním osobních údajů. Bez poskytnutí souhlasu Kupujícího nebude možné využívat služby tohoto internetového obchodu. Podrobné informace o zpracování osobních údajů.
2.8. Po provedení registrace v internetovém obchodu za účelem ověření správnosti osobních údajů zašleme Prodávající e-mailovou zprávu s žádostí o kontrolu a potvrzení poskytnutých osobních údajů.
Základní pojmy:
• Webové rozhraní obchodu – elektronický obchod či jiný objednávkový systém provozovaný na internetu podnikatelem, který je v pozici Prodávajícího, jenž nabízí zboží – předmět koupě nebo služby Kupujícím.
3. CENA
3.1. Kupní cena je společně s vlastním předmětem koupě (tj. věcí, kterou má kupující na základě kupní smlouvy nabýt) podstatnou náležitostí kupní smlouvy. Na výši ceny, či způsobu jejího dodatečného určení se proto musí prodávající a kupující v rámci jednání o uzavření kupní smlouvy dohodnout.
3.2. Pro tyto obchodní podmínky je kupní cena peněžní částka z prodeje Zboží a je uvedena v nabídce u Zboží. V okamžiku uzavření Kupní smlouvy je cena Zboží uvedena včetně DPH.
3.3. Prodávající může při prodeji Zboží nabízet Zboží za nižší cenu, než je cena, za kterou je Zboží běžně nabízeno. Prodávající dále může nabízet za nižší než běžnou cenu též Zboží jen určitých parametrů, velikostí, barev. U Zboží, na něž je poskytována sleva, je výslovně uvedena cena Zboží před slevou a cena Zboží po slevě. Pokud by nebylo možné dodat zboží s uvedenou cenou, popř. uvedenou slevou, bude o této skutečnosti Prodávající informovat Kupujícího, který má možnost od kupní smlouvy odstoupit.
3.4. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
3.5. V případě odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které Prodávající od Kupujícího na základě smlouvy přijal.
3.6. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu, popř. účtenku. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Kupujícího, nebo přímo při převzetí Předmětu prodeje v některé z provozoven Prodávajícího. V tomto případě může Prodávající vystavit i daňový / pokladní/ doklad.
3.7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
4. OBJEDNÁVKA A KUPNÍ SMLOUVA
4.1. Kupní smlouva – objednávka Kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samostatná kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany Prodávajícího). Od tohoto momentu mezi Kupujícím a Prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti dle kupní smlouvy. Povinností Prodávajícího je zboží dle kupní smlouvy řádně dodat a povinností kupujícího je zboží převzít a zaplatit kupní cenu.
4.2. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření Smlouvy prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího (včetně výše DPH, poplatku za tzv. dobírku a ceny dopravy zboží) jsou patrné z procesu objednávání zboží v tomto obchodě a Kupující má možnost před vlastním podáním (odesláním) objednávky tuto objednávku změnit či doplnit a zkontrolovat všechny údaje, které jsou v ní uvedeny. Dále jsou tyto informace uvedeny i v obecné části webové stránky, na které je provozován internetový obchod Prodávajícího.
4.3. Objednávka je nabídka na uzavření Kupní smlouvy. Kupující je Prodávajícím o přijetí objednávky informován elektronickou poštou. V případě, kdy je objednávka neúplná nebo jsou vyplněny Kupujícím špatné údaje je prodávající oprávněn požádat o doplnění nebo opravu údajů e-mailem, telefonicky popř. písemně. Objednávka je i v případě neúplnosti nebo některého špatně vyplněného údaje, považována za nabídku k uzavření Kupní smlouvy a je považována za závaznou.
4.4. Náležitosti závazné objednávky obsahující:
4.4.1.Pro objednání zboží vyplní Kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
4.4.2. o objednávaném zboží, tj. druh Zboží, konfekční velikost Zboží, materiálovou variantu Zboží, barvu (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
4.4.3. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
4.4.4. informace o předpokládaných nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“) a místo plnění,
4.4.5. dále pak identifikační údaje Kupujícího a souhlas s Obchodními podmínkami.
4.5. Kupující obdrží po odeslání objednávky automatické potvrzení o jejím přijetí. V automatickém odeslání je shrnutí objednávky, kterou Kupující odeslal přes webové rozhraní e-shopu Prodávajícího – předmět prodeje, jeho velikost, barvu, způsob úhrady a předpokládaný způsob doručení včetně konečné ceny k uhrazení. K uzavření Smlouvy nedochází podáním objednávky Kupujícího Prodávajícímu ani automatickým potvrzením o jejím přijetím.
4.6. Kupující je oprávněn objednávku odvolat (stornovat) ve lhůtě 24 hodin od jejího odeslání, a to e-mailem na adresu info@mansego.cz .
4.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky e-mailem (popř. telefonicky či písemně).
4.8. V případě, že došlo ke zjevné chybě v popisu zboží na straně Prodávajícího, např. při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat Kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že Kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje Kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se v tomto případě považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí Kupujícím na emailovou adresu Prodávajícího.
4.9. V případě, že by Prodávající nebyl schopen plnit Kupní smlouvu, ať už z důvodů, že zboží – tedy Předmět prodeje není skladem, tj. je vyprodáno nebo se již nevyrábí, nebo by jeho zajištění navýšilo neúměrně cenu zboží, popř. by nebyl Prodávající po kontrole schopen dodržet stanovený termín dodání v Kupní smlouvě, je Prodávající oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit, nestanový-li zákon jinak.
4.10. Další důvod, pro který může Prodávající od Kupní smlouvy odstoupit, je nemožnost (byť dočasná) splnit objednávku z důvodu vyšší moci.
4.11. Prodávající podle své volby může přijmout objednávku jejím potvrzením, nebo odesláním zboží či jiným obdobným úkonem bez vyrozumění Kupujícího ve smyslu § 1744 OZ.
4.12. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy přijetí objednávky ze strany Prodávajícího nabývá účinnosti, tj. zejména doručením potvrzení objednávky po kontrole dostupnosti ze strany Prodávajícího Kupujícímu. Toto neplatí pro automatické oznámení o přijetí objednávky.
4.13. Kupující potvrzuje, že se před uzavření Kupní smlouvy seznámil s obchodními podmínkami Prodávajícího, před nebo v průběhu objednávky a to přečtením na webové stránce, na které je provozován internetový obchod Prodávajícího.
4.14. Od okamžiku uzavření Smlouvy vznikají mezi Prodávajícím a Kupujícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny Smlouvou (včetně VOP), a ve zde výslovně neupravených částech obecně závaznými právními předpisy.
5. ZPŮSOB PLATBY
5.1. Kupující si volí způsob placení Kupní ceny při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady na odeslání jsou splatné spolu s Kupní cenou a stejným způsobem. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že byl s kompletní specifikací částky Kupní ceny obeznámen. Kupní cena a Náklady na odeslání se považují za zaplacené v okamžiku, kdy je příslušná finanční částka připsána na bankovní účet Prodávajícího.
5.2. Pokud neuhradí Kupující Kupní cenu a Náklady na odeslání do 10 dnů ode dne, kdy byla uzavřena Kupní smlouva, má Prodávající právo od Kupní smlouvy odstoupit.
5.3. Kupní cenu předmětu prodeje a náklady spojené s dodáním zboží dle Kupní smlouvy se Kupující zavazuje uhradit Prodávajícímu některým z následujících způsobů:
5.3.1. v hotovosti nebo bezhotovostně platební kartou v provozovně prodávajícího. Seznam provozoven nalezne Kupující na www.mansego.cz/prodejny;
5.3.2. v hotovosti na dobírku nebo bezhotovostně platební kartou v místě plnění určené Kupujícím v objednávce. Pokud jsou Kupní cena a Náklady na odeslání placeny při převzetí Předmětu prodeje, je Kupující povinen uhradit Kupní cenu a Náklady na odeslání v hotovosti nebo platební kartou (je-li dopravce vybaven zařízením pro přijímání plateb platební kartou) dopravci zajišťujícímu přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího. Nezaplatí-li Kupující Kupní cenu a Náklady na odeslání při převzetí Předmětu prodeje, může Prodávající nebo dopravce zajišťující přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího odmítnout předat Předmět prodeje Kupujícímu a Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. V tomto případě je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu Náklady na odeslání ve výši sjednané v Kupní smlouvě, a to do 14 dnů ode dne, kdy mu nebyl Předmět prodeje předán z důvodu nezaplacení Kupní ceny a/nebo Nákladů na odeslání.;
5.3.3. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 86-2495690267, vedený u společnosti Komerční banka (dále jen „účet prodávajícího“);
5.3.4. bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
5.3.5. bezhotovostně platební kartou.
6. DODACÍ PODMÍNKY
6.1. Smlouvou se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k němu, a Kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí Prodávajícímu kupní cenu.
6.2. Dobu dodání zboží Kupujícímu určuje Prodávající. Doba dodání zboží uváděná v nabídkách Prodávajícího a ve Smlouvě je pouze orientační. Dodávka zboží bude podle jeho dostupnosti, provozních možností Prodávajícího a Kupujícím zvoleného způsobu dopravy realizována v co nejkratším termínu, obvykle v rozmezí 2 – 10 pracovních dnů od uzavření Smlouvy. Ve výjimečných případech, nebo pokud není zboží skladem, může být doba dodání zboží i delší, o čemž bude Kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti Prodávajícím vyrozuměn.
6.3. Místo dodání zboží a způsob jeho dodání je určeno Kupujícím na základě jeho volby uvedené v objednávce. V případě, že způsob dodání zvolený Kupujícím nebude možný, Prodávající jej o tom informuje a sjedná s ním jiný způsob dodání zboží.
6.4. Prodávající splní svou povinnost dodat Předmět prodeje Kupujícímu v okamžiku, kdy předá Předmět prodeje dopravci zajišťujícímu přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího. V případě, že by z jakýkoliv důvodů došlo k situaci, kdy není schopný Prodávající dodat Zboží Kupujícímu, informuje o této situaci Kupujícího a sdělí mu nejbližší možný termín dodání. K tomu využije buď e-mail, telefonicky, popř. poštou.
6.4.1. Kupující je při přebírání Předmětu prodeje od dopravce provádějícího přepravu Předmětu prodeje povinen zkontrolovat neporušenost obalu Předmětu prodeje s tím, že pokud při kontrole zjistí, že obal je porušen nebo je zásilka obsahující Předmět prodeje poškozena nebo zdeformována, tuto zásilku nepřevezme a požádá dopravce, aby tuto skutečnost sepsal formou protokolu. Pokud tedy Kupujíc zásilku nepřevezme, informuje i této situaci neprodleně Prodávající emailem a to na adresu info@mansego.cz a domluví se na dalším postupu. V případě, že Kupující zboží převezme, bere tím na sebe i zodpovědnost, že předmět prodeje může být poškozen a nebude možné na tuto skutečnost uplatnit právo v reklamačním řízení ze strany Prodávajícího.
6.4.2. Dodaný Předmět prodeje je Kupující povinen převzít. Pokud Kupující řádně dodaný Předmět prodeje nepřevezme, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. V tomto případě je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu náklady na odeslání.
6.4.3. Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré náklady související s tímto odesláním.
6.4.4. Zásilka se zbožím standardně obsahuje fakturu (daňový doklad). Formuláře pro odstoupení od smlouvy nebo vyřízení reklamace jsou součástí těchto obchodních podmínek a jsou k dispozici na webových stránkách internetového obchodu. Formuláře je možné odeslat buď elektronicky e-mailem, nebo poštou spolu s Předmětem prodeje.
6.5. Při přímém (osobním) plnění je odevzdání Předmětu prodeje Prodávajícím Kupujícímu uskutečněno v okamžiku, kdy je Kupujícímu umožněno nakládat se zbožím v sídle či provozovně Prodávajícího; je-li mezi Smluvními stranami dohodnuta lhůta k převzetí zboží, je odevzdání zboží Prodávajícím Kupujícímu uskutečněno v poslední den smluvené lhůty, nepřevezme-li si Kupující zboží dříve. K předmětu prodeje bude Kupujícímu vystaven daňový / pokladní / doklad, pokud bude uskutečněna platba v hotovosti nebo platební kartou.
6.6. Vlastnické právo k Předmětu prodeje přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Předmětu prodeje Kupujícím nebo v okamžiku úplného zaplacení Kupní ceny, a to dle toho, která z uvedených skutečností nastane později.
7. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
7.1. V souladu s § 1829 občanského zákoníku má Kupující – Spotřebitel právo odstoupit od Kupní smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí. Tuto skutečnost je Kupující povinen oznámit Prodávajícímu neodkladně.
7.2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
7.3. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je ke stažení zde. Zde uvede Kupující formu vrácení Kupní ceny. Prodávající vrátí Kupujícímu Kupní cenu do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy, ne však dříve, než mu Kupující Předmět prodeje předá.
7.4. V případě odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu Předmět prodeje nepoužitý a nepoškozený, které Kupující obdržel spolu s Předmětem prodeje. Vrácení Předmětu prodeje zajišťuje Kupující jeho odesláním na adresu kontaktního místa Prodávajícího nebo jeho předáním v provozovně Prodávajícího. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
7.5. Veškeré náklady související s vrácením Předmětu prodeje Prodávajícímu nese Kupující. Přijetí zásilky na účet Prodávajícího je Prodávající oprávněn odmítnout.
7.6. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.1.obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté Kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve než mu Kupující zboží vrátí.
7.7. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
8. ZBOŽÍ, ÚDRŽBA ZBOŽÍ A UŽÍVÁNÍ
8.1. Internetový obchod Prodávajícího představuje katalog zboží, který má pouze informativní charakter. Umístěním zboží v internetovém obchodu Prodávající pouze vyzývá Kupujícího, aby provedl objednávku na zobrazené zboží a uzavřel příslušnou kupní smlouvu (dále jen „Objednávka“).
8.2. Zboží v internetovém obchodu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem o vlastnostech zboží, jeho velikosti, barvách a barevných kombinacích, které se mohou mírně lišit v závislosti na nastavení monitoru nebo jiného zařízení, použitých materiálech a způsobu údržby slovně nebo pomocí piktogramů.
8.3. V případě, že došlo ke zjevné chybě v popisu zboží na straně Prodávajícího, např. při záměně vyobrazeného předmětu prodeje nebo barvy v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat Kupujícímu toto zboží, ani v případě, že Kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje Kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se v tomto případě považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí Kupujícím na emailovou adresu Prodávajícího.
8.4. Při výběru Zboží je nutné, aby Kupující vzal v úvahu účel, pro který je Předmět prodeje – zboží určen.
8.4.1. V Předmětu prodeje je stanoven návod na užívání a Kupující je povinen se s tímto návodem před užívání Předmětu prodeje seznámit. Po celou dobu užívání je nutné se tímto návodem řídit. Životnost Zboží je ovlivněna způsobem jeho užívání a údržbou. I přesto, že se Kupující řídí návodem na údržbu a účel využití Předmětu prodeje, je pro oděvní a textilní výrobky charakteristické určité běžné opotřebení, např. častým nošením, praním, sušením a žehlením.
8.4.2.Dále mohou nastat vlivy, které snižují životnost výrobku a jeho plnou funkčnost. Tyto vlivy jsou běžnou součástí opotřebení např. poškození zboží ostrými hranami, nevhodně zvolená velikost, zvýšená potivost nebo tření a tím vznik žmolků nebo poškození struktury tkaniny při namáhání. Výše vyjmenované nejsou důvodem k reklamaci.
8.4.3. Za vadu Zboží nelze považovat změnu vlastnosti Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození vnějším vlivem nebo jiného nesprávného zásahu Kupujícího.
8.5. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží – Předmětu prodeje, tj. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny, nebo jeho převzetím. Dokud vlastnictví ke zboží nepřejde na Kupujícího, je Kupující povinen zboží, které mu již bylo dodáno, na své náklady opatrovat, jako by byl skladovatelem, a není s ním oprávněn nijak nakládat ani je užívat nebo do něj zasahovat. Obdobně se postupuje, pokud se Prodávající z jakéhokoli důvodu znovu stane vlastníkem Předmětu prodeje.
9. REKLAMAČNÍ ŘÁD
9.1. Odmítnutí přijetí do reklamace
9.1.1. Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
9.1.2. Prodávající je oprávněn odmítnou reklamaci zboží také v případě, že zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
9.2. Práva z vadného plnění
9.2.1. Nemá-li věc vlastnosti uvedené v těchto VOP, může Kupující–spotřebitel požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může Kupující požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má Kupující vždy právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
9.2.2. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má Kupující-spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující-spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. Bylo-li zboží v době před uplatněním reklamace opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady, má se za to, že trpí větším počtem vad.
9.2.3. Pokud Kupující–spotřebitel od smlouvy neodstoupí ani neuplatní právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující–spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy působilo značné obtíže Kupujícímu–spotřebiteli.
9.2.4. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Prodávající Kupujícího před převzetím zboží upozornil, že zboží má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
9.2.5. Kupující–spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v Zákoně. Odstoupení je vůči prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno prohlášení Kupujícího–spotřebitele o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky. V
případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
9.2.6. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu kompletní zboží včetně veškerého příslušenství.
9.2.7. Pokud má vadu zboží, které bylo prodáno se slevou zohledňující jeho nižší kvalitu v době prodeje, má Kupující–spotřebitel místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
9.3. Vyřízení reklamace
9.3.1. Kupujícímu–spotřebiteli bude reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a Kupující–spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli.
9.3.2. Kupující–spotřebitel se může o výsledek reklamace sám zajímat na adrese provozovny, kde reklamaci uplatnil, dále prostřednictvím telefonu nebo elektronické komunikace.
9.3.3. Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu, veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění. Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
9.3.4. Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. Přiložit kopii prodejního dokladu, podrobný popis závady a úplné kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail). V případě, že kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
9.3.5. Při uplatnění reklamace využije Kupující reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím-spotřebitelem požadován a kontakt na spotřebitele. Reklamační formulář je zde.
9.3.6. Kupující–spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží. Kupující o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
9.3.7. V případě neoprávněného uplatnění práv z vadného plnění Kupujícím je tento povinen uhradit Prodávajícímu veškeré náklady, které Prodávajícímu v důsledku tohoto neoprávněného uplatnění práv z vadného plnění vznikly včetně nákladů za např. vypracování posudku Prodávajícího ve výši odpovídající odměně za obdobné služby podle výše vystaveného dokladu.
9.4. Vyzvednutí Zboží předané k opravě nebo posouzení
9.4.1. Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky a domluví se na způsobu předání vyřízené reklamace.
9.4.2. Prodávající vydá, případně zašle, kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
9.4.3. Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
9.4.4. Pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen po obsahové stránce, tj. zejména se zamítnutím reklamace, popř. s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, která nebyla uznána, pak dochází k občanskoprávnímu sporu, který je možné řešit prostřednictvím ČOI, a to v rámci řízení o mimosoudním řešení sporů (ADR). Více o ADR zde https://www.coi.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
Adresa:
Česká obchodní inspekce
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2
www.coi.cz
Pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné využít platformu pro mimosoudní řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.2. Kupující výslovně uznává a bere na vědomí, že uzavřením Smlouvy a její následnou realizací mu nevznikají žádná práva k jakémukoli obchodnímu jménu (firmě), logu ani jakémukoli jinému předmětu duševního nebo průmyslového vlastnictví, které Prodávající vlastní nebo užívá.
10.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
10.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
10.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a reklamační formulář.
10.6. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si kupující hradí sám.
10.7. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Ivo Kužela, Veselská 34, Strážnice 696 62, adresa elektronické pošty mansego@sohajka.com, telefon +420776036549.